RegulaminRegulamin

1. Definicje

  • Operator - Superauto.pl sp. z o.o. siedzibą w Chorzowie, ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 623760, NIP 6272746544.
  • PEKAO LEASING - PEKAO LEASING Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000000867, NIP 712-10-16-682, BDO 000030927.
  • Klient - osoba fizyczna niebędąca konsumentem prowadząca indywidualną działalność gospodarczą, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje osobowość prawną, która korzysta z Platformy udostępnianej przez Operatora.
  • Platforma - system informatyczny należący do Operatora, za pomocą którego Operator świadczy Usługi na rzecz Klientów udostępniony w domenie internetowej PEKAO LEASING pod adresem www.auto.pekaoleasing.com.pl. Platforma prezentuje Pojazdy oferowane przez Operatora wraz z wstępnymi warunkami ich finansowania w PEKAO LEASING.
  • Regulamin - niniejszy dokument stanowiący regulamin w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  • Pojazd - samochód osobowy lub ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3.5 tony prezentowany przez Operatora na Platformie, wybierany przez Klienta jako przedmiot finansowania w ramach przyszłej Umowy Leasingu.
  • Usługi - usługi świadczone za pomocą Platformy przez Operatora wskazane w Regulaminie. Usługi te stanowią usługi świadczone drogą elektroniczną, poprzez przekaz danych na odległość, wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy (Klienta), przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej - w rozumieniu Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej.
  • Umowa o korzystanie z Platformy - umowa zawierana przez Klienta z Operatorem, stanowiąca umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach, której Operator świadczy za pomocą Platformy na rzecz Klienta Usługi wymienione w treści Regulaminu. Umowa o korzystanie z Platformy nie stanowi w żaden sposób przyrzeczenia zawarcia jak również zobowiązania dla PEKAO LEASING a do zawarcia Umowy Leasingu z Klientem na wybrany przez Klienta Pojazd.
  • Umowa Leasingu - umowa leasingu operacyjnego w rozumieniu art. 709  1 k. c., której wstępne parametry finansowe są prezentowane na Platformie przez Operatora. Umowa Leasingu zawierana jest pomiędzy Klientem a PEKAO LEASING na wybrany przez Klienta na Platformie Pojazd, przy czym zawarcie Umowy Leasingu nie stanowi elementu niniejszego Regulaminu oraz świadczenia Usług za pomocą Platformy  i odbywa się poza Platformą.
  • Wstępne Warunki Finansowe Umowy Leasingu - przykładowe parametry finansowe Umowy Leasingu, niestanowiące oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, stanowią wyłącznie przykładową symulację warunków przyszłej Umowy Leasingu, która może zostać zawarta pomiędzy Klientem a PEKAO LEASING na wybrany przez Klienta na Platformie Pojazd.

2. Platforma i świadczone za jej pomocą Usługi.

  1. Operator jest usługodawcą w ramach Usług świadczonych w ramach Platformy.
  2. Platforma umożliwia Klientowi korzystanie z następujących Usług:
    1. złożenia zapytania przez Klienta do Operatora w zakresie Pojazdu przedstawionego na Platformie oraz prezentowanych na Platformie Wstępnych Warunków Finansowych Umowy Leasingu dotyczących Pojazdu,
    2. przedstawienia Klientowi przez Operatora informacji dotyczących Pojazdu, w tym jego ceny, jak również jego dokładnej specyfikacji,
    3. przedstawienia Klientowi przez Operatora dostosowanych do ceny Pojazdu Wstępnych Warunków Finansowych przyszłej Umowy Leasingu,
    4. otrzymania od Operatora podsumowania w zakresie wybranej przez Klienta specyfikacji Pojazdu, jego ceny oraz warunków nabycia, miejsca dostawy oraz Wstępnych Warunków Finansowych Umowy Leasingu,
    5. przekazania danych Klienta do PEKAO LEASING w celu dokonania przez PEKAO LEASING oceny zdolności kredytowej Klienta, jako przyszłej strony Umowy Leasingu.
  3. Do skorzystania przez Klienta z Usług za pomocą Platformy konieczne jest:
    1. Spełnienie przez Klienta poniższych warunków technicznych:
      1. Posiadanie urządzenia końcowego posiadającego dostęp do przeglądarki internetowej (zalecana przeglądarka internetowa to: IE w wersji 6.0 lub wyższej albo przeglądarka oparta na silniku Mozilla w wersji 1.0 lub wyższej),
      2. Posiadanie przez Klienta dostępu do prawidłowo skonfigurowanej poczty elektronicznej,
      3. Posiadanie polskiego numeru telefonu,
      4. Włączenie obsługi plików Cookies.
    2. Zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu i Polityki Prywatności,
    3. Potwierdzenia przez Klienta, że zapoznał się z obowiązkiem informacyjnym PEKAO LEASING w zakresie przetwarzania danych osobowych,
    4. Wyrażenie przez Klienta zgód koniecznych do wykonania Usług za pomocą Platformy,
    5. Podanie przez Klienta następujących danych: numeru telefonu, adresu e -mail, imienia, numeru NIP numeru REGON.
  4. Do korzystania z Usług nie jest konieczne założenie Konta na Platformie.
  5. Operator nie pobiera od Klienta opłat za korzystanie z Platformy.
  6. Informacje przedstawione na Platformie (zarówno Wstępne Warunki Finansowe Umowy Leasingu jak i prezentacja Pojazdu oraz jego cena, wyposażenie i specyfikacja) nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

3.  Rozpoczęcie i zakończenie świadczenia Usług.

  1. Rozpoczęcie świadczenia Usług następuje z chwilą zawarcia Umowy o korzystanie z Platformy.
  2. Zawarcie Umowy o korzystanie z Platformy następuje z momentem naciśnięcia przez Klienta na Platformie przycisku „Wyślij”, poprzedzonego akceptacją przez Klienta Polityki Prywatności, Regulaminu oraz spełnieniem pozostałych warunków wskazanych w pkt. 2.3., tj. akceptacją przez Klienta zgód wymaganych przez Operatora, klauzuli informacyjnej PEKAO LEASING, jak również podania przez Klienta danych koniecznych do nawiązania z nim kontaktu przez Operatora.
  3. Po naciśnięciu przycisku „Wyślij” Operator umożliwia Klientowi skorzystanie z wskazanych w pkt 2.2. Regulaminu Usług.
  4. Umowa o korzystanie z Platformy ulega zakończeniu z momentem przesłania przez Operatora Klientowi na adres e – mail Klienta podsumowania zawierającego wybraną przez Klienta specyfikację Pojazdu wraz z wraz Wstępnymi Warunkami Finansowymi Umowy Leasingu dotyczącymi tego Pojazdu.
  5. Po otrzymaniu opisanego w pkt. 3.4. podsumowania i po naciśnięciu przycisku „Akceptuję” - złożenie przez Klienta wniosku leasingowego (wraz z dokumentami finansowymi Klienta), w tym ustalenie ostatecznych warunków finansowych Umowy Leasingu, jak również czynności dotyczące ewentualnego zawarcia przyszłej Umowy Leasingu, jak również nabycie Pojazdu do Umowy Leasingu nastąpi poza Platformą i nie stanowi Usług świadczonych w ramach niniejszego Regulaminu.
  6. Czynności wskazane w pkt. 3.5. (czynności poza Platformą) w zakresie realizacji złożonego przez Klienta wniosku leasingowego wykonuje Operator na rzecz PEKAO LEASING. Natomiast ocenę zdolności kredytowej Klienta, jako przyszłej strony Umowy Leasingu wykonuje PEKAO LEASING.

4. Dostępność Platformy

  1. Platforma dostępna będzie dla Klientów przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. W tym okresie Klient może na Platformie złożyć zapytanie dotyczące Pojazdu znajdującego się w na Platformie.
  2. W przypadku złożenia przez Klienta za pośrednictwem Platformy zapytania o Pojazd znajdujący się na Platformie i dotyczące go Wstępne Warunki Finansowe Umowy Leasingu, Operator nawiąże z Klientem kontakt w tym samym dniu roboczym w godzinach: od 8:30 do 17:30 (dotyczy poniedziałku), od 9:00 do 19:00 (od wtorku do czwartku), od 9:00 do 16:00 (dotyczy piątku). W przypadku soboty Operator nawiąże z Klientem kontakt w godzinach od 9:00 do 17:00, a w niedzielę – od 11:00 do 17:00.
  3. Kontakt następował będzie poprzez podany przez Klienta na Platformie e – mail i numer telefonu.
  4. W przypadku jeśli Klient złożył zapytanie za pośrednictwem Platformy poza godzinami wskazanymi w pkt. 4.2. lub w dzień nie będący dniem roboczym, kontakt nastąpi ze strony Operatora w najbliższym dniu roboczym w godzinach wskazanych w pkt. 4.2.

5. Uprawnienia Operatora.

  1. Operator jest uprawniony do:
    1. okresowego wyłączenia Platformy na okres prowadzenia prac serwisowych (informacja będzie zamieszczona na Platformie na co najmniej 8h godzin przed rozpoczęciem prowadzenia prac serwisowych).
    2. okresowego wyłączenia Platformy w związku z okolicznościami niezależnymi od Operatora takimi jak siła wyższa, wystąpienia wad i uszkodzeń sieci, jak również awarii systemu zasilania, czy innych urządzeń lub sprzętu komputerowego lub łączy telekomunikacyjnych.
    3. zablokowania Platformy (w całości lub w części) Klientom, którzy próbują dokonywać modyfikacji lub blokowania treści prezentowanych w ramach Platformy (w szczególności za pomocą narzędzi, takich jak przeglądarki internetowe lub inne aplikacje), w tym poprzez blokadę adresu e – mail za pomocą, którego Klient komunikuje się z Platformą.
    4. zablokowania Platformy (w całości lub w części) w przypadku przekazywania przez Klienta danych niezgodnych z prawem lub zawierających wirusy komputerowe, w tym poprzez blokadę adresu e – mail za pomocą, którego Klient komunikuje się z Platformą.
  2. Operator jest uprawniony również do niezwłocznego zaprzestania świadczenia Usług i rozwiązania w trybie natychmiastowym z Klientem Umowy o korzystanie z Platformy w przypadku gdy:
    1. Klient podał na Platformie nieprawdziwe dane,
    2. Klient wykorzystuje Platformę niezgodnie z prawem lub przeznaczeniem Platformy.
    3. Klient naruszył postanowienia Regulaminu.

6. Odpowiedzialność Operatora

  1. Operator nie ponosi odpowiedzialność za:
    1. działania siły wyższej,
    2. wystąpienie wad i uszkodzeń sieci, jak również awarii systemu zasilania, czy innych urządzeń lub sprzętu komputerowego lub łączy telekomunikacyjnych które mogą spowodować utrudnienia w działaniu Platformy,
    3. podanie przez Klienta na Platformie nieprawidłowych lub niepełnych danych,
    4. korzystanie przez Klienta z Platformy w sposób sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa,
    5. utraty danych przez Klienta spowodowanych m. in. awarią jego sprzętu komputerowego, oprogramowania lub też okolicznościami niezależnymi od Operatora które mogą spowodować utrudnienia w działaniu Platformy.
    6. utracone korzyści poniesione przez Klienta w związku z korzystaniem z Platformy.
  2. Operator ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta jedynie w przypadku umyślnego niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z Umowy o korzystanie z Platformy i Regulaminu.
  3. Operator odpowiedzialność wskazaną w 6.2. ponosi w przypadku działań lub zaniechań:
    1. własnych;
    2. swoich pracowników za pomocą których wykonuje Usługi za pomocą Platformy;
    3. jak również osób, którym powierza obsługę działania Platformy.

7. Obowiązki i odpowiedzialność Klienta

  1. Klient jest zobowiązany do używania Platformy zgodnie z warunkami Regulaminu i przepisami obowiązującego prawa.
  2. Klient ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania związane z korzystaniem z Platformy.
  3. Zakazane jest przekazywanie przez Klienta w związku z świadczeniem Usług treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, wprowadzających w błąd, zawierających wirusy komputerowe, złośliwe oprogramowanie lub mogących powodować zakłócenia lub uszkodzenia Platformy.

8. Kontakt z Operatorem

  1. Operator i Klient kontaktują się za pomocą adresów e – mail, przy czym adresem e – mail Operatora jest adres e – mail kontakt@auto.pekaoleasing.com.pl, zaś adresem e – mail Klienta jest adres przekazywany przez Klienta z zapytaniu o Pojazd i Wstępne Warunki Finansowe Umowy Leasingu.
  2. Operator i Klient kontaktują się również za pomocą telefonu.

9. Reklamacje

  1. Klient może złożyć reklamację w związku z funkcjonowaniem Platformy i świadczonymi przez Operatora Usługami.
  2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta elektronicznie do Operatora na adres e-mail: kontakt@auto.pekaoleasing.com.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: +48 539 842 976.
  3. Reklamacja powinna zawierać: opis zdarzenia, którego dotyczy, wskazanie zastrzeżenia co do Usługi lub działania Platformy, wyraźne wskazanie roszczenia Klienta względem Operatora.
  4. Operator rozpatrzy reklamację spełniającą wymogi określone w pkt. 9.3. w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w formie e- mail na adres e – mail wskazany przez Klienta.
  5. W szczególnie skomplikowanych przypadkach reklamacja zostanie rozpoznana w ciągu 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, o czym Operator poinformuje Klienta wiadomością e-mail na adres e – mail wskazany przez Klienta, przed upływem terminu 30 dni, o którym mowa w pkt. 9.4.

10. Zmiany Regulaminu

  1. Operator może dokonać zmiany Regulaminu z ważnej przyczyny m. in. w przypadku:
    1. uchylenia, zmiany, wprowadzenia nowych przepisów prawa lub wydania odpowiednich rozstrzygnięć lub interpretacji wpływających na działanie Platformy oraz zakresu świadczonych za jej pomocą Usług.
    2. wprowadzenia nowych zmian technologicznych, obsługowych,
    3. zmiany warunków dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną,
    4. zmiany zakresu jak również formy świadczenia Usług za pomocą Platformy,
    5. zmian systemowych polegających na wprowadzeniu nowego systemu informatycznego czy oprogramowania na podstawie, którego działa Platforma.
    6. wprowadzenia zmian w zakresie dodatkowego zabezpieczenia działania Platformy.
  2. W przypadku zmiany treści Regulaminu, Operator poinformuje o tym za pośrednictwem Platformy co najmniej z 14 - dniowym wyprzedzeniem.

11. Informacja o potencjalnych zagrożeniach związanych z używaniem Platformy

  1. Operator w związku z działaniem Platformy stosuje odpowiednie zabezpieczenia danych Klientów przekazywanych na Platformę w ramach złożonych zapytań. Mimo zastosowania środków bezpieczeństwa przez Operatora nie jest możliwe wyłączenie wszystkich ryzyk związanych z używaniem przez Klientów tej Platformy.
  2. Do ryzyk wskazanych w pkt. 11.1. zalicza się m. in.: obecność złośliwego oprogramowania, aplikacji lub skytptów, robaków, trojanów, programów szpiegujących, obecność innego oprogramowania, które śledzi działania Klienta, włamania do systemu informatycznego Klienta.
  3. Klient mając na uwadze wskazane w ust. 11.2. ryzyka jest zobowiązany wziąć pod uwagę ich obecność przy korzystaniu z Platformy.
  4. Klient aby wyłączyć lub ograniczyć wystąpienie wskazanych w pkt. 11.2. ryzyk jest zobowiązany:
    1. zaopatrzyć urządzenie końcowe, z którego korzysta w odpowiedni aktualny program antywirusowy
    2. aktualizacji oprogramowania znajdującego się urządzeniu końcowym,
    3. włączenia zapory sieciowej,
    4. nie otwierania korespondencji e – mailowej nieznanego pochodzenia,
    5. używania licencjonowanego oprogramowania.

12. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin oraz Umowa o korzystanie z Platformy podlegają prawu polskiemu.
  2. Spory powstałe w związku z zawarciem lub wykonywaniem Umowy o korzystanie z Platformy będą podlegały rozstrzygnięciu przez właściwy sąd powszechny.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26.06.2025 r.